Kezdjünk új életet

Fógyókúra egyszerűen, és sportos életmód 35-ön felül

Miért olyan vonzó sokak számára a biciklizés?


  • Kisgyermekkortól késő öregkorig űzhető.
  • Viszonylag kis erőfeszítéssel gyorsan lehet haladni (ellentétben a futással, ahol nagy erőkifejtéssel lassan haladunk).
  • Kevésbé izzadunk meg, mivel mindig van menetszél (ez a szobabiciklizésre és a spinningre természetesen nem áll!).

• Bizonyított tény, hogy városban, 4-5 km alatti távolságoknál ez a leggyorsabb közlekedési eszköz (mellesleg nem kér benzint és nincsenek parkolási gondok).

  • Környezetkímélő.
  • Páratlan szabadságérzést ad.
  • A lefelé száguldás a repüléshez hasonló eufóriát okoz.
  • Nem unalmas, hiszen a táj, ill. a környezet folyamatosan változik.
  • Levezeti a stresszt, kitisztítja a fejet, ragyogó ötletek születhetnek közben, ill. utána.
  • Erőt, állóképességet és ügyességet is igényel.
  • Önbizalmat ad.

• Edzi a keringési és a légzőrendszert, ezáltal kivéd számos betegséget (magas vérnyomás, szívinfarktus, agyvérzés, érelmeszesedés stb.).
• Fogyókúrás módszernek is kiváló, különösen a 120-140 közötti pulzustartomány zsírégető hatású. (Egy óra kényelmes "sétabiciklizés" energiaigénye kb. 300 kcal, ha keményen nyomjuk, akár ennek a dupláját is fogyaszthatjuk.)

  • Kíméli az ízületeket (nem kell a saját testsúlyt cipelni, ha nyeregben ülünk).
  • Lehet egyedül, társsal vagy csapattal is űzni, mindenkinek kedve szerint.
  • A terepet, a távot és a sebességet mindig a hangulatunkhoz igazíthatjuk. (Sajnos az időjárást és a forgalmat nem!)
  • Formássá teszi a lábakat és a feneket. (Halljátok, lányok-asszonyok???)

Milyen kerékpárt válasszunk?

Ez elsősorban attól függ, hogy milyen célra kívánjuk használni. Ha hosszabb távokat szeretnénk országúton gyorsan megtenni, akkor versenykerékpárra van szükségünk. Ennek könnyű súlya és vékony abroncsa van, amely minimálisra csökkenti a gördülési ellenállást, tehát könnyen lehet vele száguldozni.
Városi közlekedésre legalkalmasabb az ún. city-bike, amelynek szintén nagy (27 vagy 28"-os kereke van, de gumija jóval vastagabb, mint a versenygépé, ezért az úthibák, sőt a kockakő sem viselik meg annyira. A váz is sokkal masszívabb, sárhányóval, csomagtartóval van felszerelve, így pl. bevásárláskor nem kell mindent a hátunkon cipelnünk.

Aki el akarja kerülni a forgalmas utakat és országutakat, és inkább a természet nyugalmára vágyik, az legjobb, ha terepkerékpárt, elterjedt nevén mountain bike-ot (beceneve: monti) vásárol. Ennek kisebb (26"-os) a kereke, vastag és durva mintázatú a gumiabroncsa, ami lehetővé teszi, hogy földutakon, köveken, sziklákon, sárban, hóban is használhassuk. Univerzális bicikli, alig lassúbb, mint a city-bike, ezért sokan a városi közlekedésre is ezt használják. Megjegyzendő, hogy versenykerékpáron az előregörnyedt testhelyzet a mellkasi és a hasi légzést egyaránt akadályozza, ezért aki csak hobbi-szinten az egészségéért bringázik, jobban teszi, ha montit vagy city-bike-ot választ, mert ezeken egyenes törzzsel tud tekerni. Az sem mellékes szempont, hogy ha magasabban tartja a fejét, kevesebb kipufogógázt lélegez be, gyönyörködhet a táj szépségeiben, és nem rohan bele lehajtott fejjel semmibe és senkibe. (A BMX-ek és a triál gépek speciális sportcélokat szolgálnak)

Mire kell figyelnünk kerékpárvásárláskor?

"Az olcsó húsnak híg a leve" népi bölcsesség itt is érvényes. Nem érdemes túl olcsó biciklit venni, mert rengeteget költhetünk a javíttatására. (Ez egy mountain bike esetében manapság kb. 40-50 ezer Ft-os árat jelent.)

  • Célszerű olyan szaküzletben vásárolni, ahol szerviz is van, és a garanciális problémákat el tudják látni.

• Alapvető fontosságú a vázméret helyes megválasztása, mert ezen később már nem lehet változtatni, és a rossz méret sok kellemetlenséget okozhat.

  • A nyereg cserélhető, úgyis csak hosszú túrákon derül ki, hogy mennyire válik be. Nem árt, ha géltöltésűt választunk.)

• A pedál is váltogatható, kezdőknek jóformán mindegy, hogy milyen, haladóknak érdemes ún. patentpedált (SPD, Look, Time stb.) venni, hozzáillő stoplis cipővel, mivel ez lehetővé teszi a hatékony körkörös hajtást. (Ez annyit jelent, hogy a pedált nem csak lefelé nyomjuk, hanem húzzuk is fölfelé.) A hagyományos klipszes pedál hátránya, hogy ha elég szorosra húzzuk - ahogy kell -, akkor bukásnál beleszorulhat a lábunk, ami az elkerülhetetlennél súlyosabb sérüléseket eredményez. A patentpedálokon állítható, hogy milyen erőbehatásnál oldjanak ki.




A cikket a http://eletmod.hu/tart/rcikk/j/0/5421/1 oldalról töltöttem le!



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 5
Heti: 11
Havi: 23
Össz.: 4 673

Látogatottság növelés
Oldal: Bringázás
Kezdjünk új életet - © 2008 - 2024 - fittbringas.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »